2006-08-03

Grunden gjuten, nu väntar vi på huset

Innan alla gick på semester så gjöts vår grund. Den ser så pluttig ut! Kan inte för mitt liv förstå hur den här lilla betongbiten ska bli ett helt hus, det ser knappt ut som den är lika stor som vårt vardagsrum!

Nu väntar vi på det STORA datumet, den 16:e augusti när husleveransen kommer! Dagen efter blir det takslagsfest av något slag, beroende på vad det blir för väder. Jag hoppas innerligt att det inte kommer regna när huset kommer, för om allt blir försenat så kommer det verkligen ställa till det i planeringen, jag tror knappast jag kan säga till bebisen att inte födas förrän lite senare, när huset är klart...

Nästa projekt för oss är att välja kakel och klinkers, det lutar åt att det blir en del från höganäs, tycker de har så otroligt snyggt sortiment. Dessutom ska vi ju framöver välja vad vi vill måla huset i för färg utvändigt, och jag har så svårt att bestämma mig! Var först inne på helvitt, men det verkar vara den stora "innefärgen" just nu, för vart och vartannat nybyggt hus är helvitt. Och man vill ju kanske inte ha precis det som alla andra har heller... Men vi får se. I alla fall får det regna hur mycket det vill nu i två veckor, bara det är uppehåll den 16:e och 17:e!!!!

Inga kommentarer: